Як-28
Станом на 1992 рік на території України в стройових частинах, а саме у 118 ОАП РЕБ (окремий авіаційний полк радіо-електронної боротьби) в м. Чортків, знаходилось близько 30 Як-28 в модифікаціях Як-28ПП та Як-28У.
(Як-28У з українськими розпізнавальними знаками. Фото із соц. мереж)
Як-28ПП – літак радіо-електронної боротьби на якому в спецконтейнерах були встановлені станції групового захисту “Букет” і “Фасоль”, станція індивідуального захисту «Сирень», а також «РЕБівські» некеровані авіаційні ракети (НАР) С-5П на двох блоках УБ-16-57УМ. Перший політ здійснив у 1967 році.
Як-28У – двохмісний навчально-тренувальний літак. Перший політ здійснив у 1962 році.
(Фото із сайту royfc.com)
Відомо, що у 1992 році українські розпізнавальні знаки раннього зразку мав борт Як-28ПП б/н 50. Також декілька бортів, зокрема Як-28У б/н 02 та 03 мали українські розпізнавальні знаки стандартного зразку та емблему у формі щита з блискавкою.
У 1994 році дані літаки були зняті з озброєння та в подальшому утилізовані на аеродромі Овруч.
Варто зазначити, що Як-28 (в даному випадку Як-28ПП) в Україні найдовше перебували на озброєнні, оскільки в пострадянських державах цей тип літака був знятий з озброєння до 1992 року.
Фото із сайту royfc.com – Чортків, 1992 рік.
На даний час Як-28ПП б/н 59 можна побачити у Військово-історичному музею Повітряних сил Збройних сил України у м. Вінниці.
Також Як-28У б/н 03 знаходиться у Державному музеї авіації ім. О.К.Антонова в м. Києві.
Будемо раді будь-яким уточненням та доповненням до статті, які надсилайте на електронну пошту militariaviation@gmail.com
Збережемо разом історію української військової авіації!