The New Stuff

Як-28


Станом на 1992 рік на території України в стройових частинах, а саме у 118 ОАП РЕБ (окремий авіаційний полк радіо-електронної боротьби) в  м. Чортків, знаходилось близько 30 Як-28 в модифікаціях Як-28ПП та Як-28У.

(Як-28У з українськими розпізнавальними знаками. Фото із соц. мереж)

Як-28ПП – літак радіо-електронної боротьби на якому в спецконтейнерах були встановлені станції групового захисту “Букет” і “Фасоль”, станція індивідуального захисту «Сирень», а також «РЕБівські» некеровані авіаційні ракети (НАР) С-5П на двох блоках УБ-16-57УМ. Перший політ здійснив у 1967 році.

Як-28У – двохмісний навчально-тренувальний літак. Перший політ здійснив у 1962 році.

(Фото із сайту royfc.com)

Відомо, що у 1992 році українські розпізнавальні знаки раннього зразку мав борт Як-28ПП б/н 50. Також декілька бортів, зокрема Як-28У б/н 02 та 03 мали українські розпізнавальні знаки стандартного зразку та емблему у формі щита з блискавкою.

У 1994 році  дані літаки були зняті з озброєння та в подальшому утилізовані на аеродромі Овруч.

Варто зазначити, що Як-28 (в даному випадку Як-28ПП) в Україні найдовше перебували на озброєнні, оскільки в пострадянських державах цей тип літака був знятий з озброєння до 1992 року.

Фото із сайту royfc.com – Чортків, 1992 рік.

На даний час Як-28ПП б/н 59 можна побачити у  Військово-історичному музею Повітряних сил Збройних сил України у м. Вінниці.

Також Як-28У б/н 03 знаходиться у Державному музеї авіації ім. О.К.Антонова в м. Києві.

Будемо раді будь-яким уточненням та доповненням до статті, які надсилайте на електронну пошту militariaviation@gmail.com

Збережемо разом історію української військової авіації!