The New Stuff

Румунський досвід переозброєння на F-16


25 березня 2021 року Румунія отримала сімнадцятий F-16, бувший у використанні Повітряних сил Португалії, а раніше і США. В даній статті вирішили згадати про процес переозброєння Румунії на винищувачі F-16.

(фото Giovanni Colla)

2005-2010 роки – розглядалася можливість придбання бувших у використанні F-16 в Ізраїлю, Бельгії, США, нових F-16 block 50/52 в США. Але закупівля не відбулася через відсутність фінансування.

(повітряна дозаправка румунського F-16 від американського KC-135 Stratotanker. Фото U.S. Air Force photo by Tech. Sgt. Emerson Nuñez)

2013 рік – підписано угоду із Португалією на придбання 12 вживаних F-16A/B (9 одномісних і 3 «спарки») MLU оновлених до стандарту M5.2R. За повідомленнями в ЗМІ вартість контракту склала 628 млн. Євро. При цьому у вартість входив ремонт та навчання персоналу (9 пілотів та 75 осіб наземного персоналу).
Зазначена угода була укладена із дозволу США в рамках програми Peace Carpathian I

(фото Baza 86 Aeriană Borcea)

2013 рік – Агентство співробітництва з питань оборонної безпеки повідомило про можливий продаж Румунії зброї, обладнання та послуг підтримки для 12 F-16 MLU, вартість якої оцінювалася в 457 млн. доларів. США.
У повідомленні DSCA зазначалося, що уряд Румунії звернувся з проханням про можливий продаж зброї, обладнання та підтримки 12 літаків F-16 MLU Block 15, які будуть закуплені шляхом передачі третьою стороною з Португалії. До переліку включено:
13 вбудованих систем глобального позиціонування / інерційних навігаційних систем (EGPS / INS);
3 електронних блоки протидії AN/ALQ-131;
30 ракет “повітря-повітря” середньої дальності AIM-120C (AMRAAM)
5 навчальних ракет AIM-120C (CATM)
60 ракет AIM-9M Sidewinder
4 навчальних ракет AIM-9M CATM
48 пускових установок LAU-129
10 керованих бомб GBU-12;
18 ракет AGM-65H/KB Maverick
4 навчальних ракет AGM-65 CATM
15 MIDS/Low Volume Terminals
2 MIDS Ground Support Systems
Також сюди включено запасні та ремонтні частини, допоміжне обладнання, підтримка танкера, поромні послуги, послуги з ремонту та повернення, розробка/інтеграція програмного забезпечення, випробування та обладнання, підтримка постачання, навчання персоналу та обладнання для навчання, публікації та технічні дані, технічні дані уряду США та підрядника, послуги та інші супутні елементи логістики та програмної підтримки.

(Перелік бортів від сайту f-16.net)

2016-2107 роки – доставка літаків до Румунії.
Отримані винищувачі 1983-1984 років виробництва. Свою службу починали в Повітряних силах США. В період 1994-1999 років винищувачі знаходилися на базі зберігання AMARC. В 1999 році передані Португалії по програмі Peace Atlantis II.
В деяких джерелах вказувалося, що залишковий середній ресурс літаків становив 4500 годин, що означає більше половини середнього часу експлуатації. При цьому ресурс цих літаків може бути збільшений з 8000 до 10800 льотних годин.

(F-16 c/n 82-1007  на базі зберігання в США. 1994 рік. Фото Airfighters.com Michael Baldock)

2020 рік – підписано угоду із Португалією на придбання п’яти додаткових F-16AM на суму 130 млн. Євро. У вартість також входив ремонт і доопрацювання літаків силами Повітряних сил Португалії за участю португальського авіаремонтного підприємства OGMA-Indústria Aeronáutica de Portugal.

2020 рік – Державний департамент США прийняв рішення про затвердження можливого продажу уряду Румунії послуг з модернізації, матеріально-технічного забезпечення та супутнього обладнання винищувачів F-16 на орієнтовну вартість 175,4 млн. доларів. США.
До модернізації літаків входять:
– 8 систем GPS LN-260
– 19 систем MIDS JTRS
Також включений комплекс розпізнавання «свій-чужий» AN/APX-126; радіостанції ARC-210; криптографічні аплікації KIV-78; інші захищені засоби зв’язку, навігації та шифрування; програмне забезпечення системи спільного планування місій (JMPS); незначна модифікація літака, інтеграція та підтримка випробувань, допоміжне обладнання, програмне забезпечення та підтримка програмного забезпечення; навчання персоналу; запасні та ремонтні частини; публікації та технічна документація; матеріально-технічне забезпечення уряду та підрядників США; та інші супутні елементи матеріально-технічного та програмного забезпечення.

(фото Ministerul Apararii Nationale, Romania – www.mapn.ro)

Модернізація інфраструктури: для експлуатації літаків F-16 з 2013 року були проведені роботи на 86 авіаційній базі Борча (модернізація, продовження ЗПС, нові ангари, склади, ТЕЧ, допоміжні споруди), в тому числі за рахунок допомоги від НАТО.

Також слід зазначити, що в період 2023-2025 рр. весь парк із 17 літаків F-16 планує пройти модернізацію в Aerostar Bacău до стандарту M6.XR

Не виключено, що Румунія продовжить закупівлю винищувачів, оскільки передбачалося створення трьох ескадрилій на F-16. “Ми вважали, що відповідно до тактичних норм, відповідно до потенційного агресора, щоб щось робити з авіацією, нам знадобляться мінімум три багатоцільові ескадри”,говорить Viorel Pana.

Крім того, враховуючи не значний термін експлуатації та малу кількість літаків, румуські F-16 ще не досягли повної операційної спроможності. На це також впливає і мінімальний асортимент придбаного озброєння.

Recently Published

»

Супер Пуми ДСНС тренуются гасити пожежі

Як вбачається із відео, яке ...

»

Румунський досвід переозброєння на F-16

25 березня 2021 року Румунія отримала ...

»

Доукомплектування H225 для Національної гвардії України: перелік обладнання

Як повідомляється на сайті ...

»

Пілотний проект з аеромедичної евакуації

18 січня 2021 року на сайті МОЗ України ...

»

Польський досвід переозброєння на F-16

Польський досвід переозброєння на F-16 ...

»

В Каневі для гелікоптерів H145 побудують ангари

23 вересня 2020 року Центр ...

»

Болгарія: ремонт літаків радянського виробництва та закупівля F-16

Болгарські повітряні сили на даний ...

»

Переозброєння авіації: досвід країн Східної Європи

В статті наведено огляд процесу ...

»

Графік доставки гелікоптерів H125, H145 та H225

22 жовтня 2020 року до Контракту про ...