The New Stuff

Іл-78, який не побачив Америку


11.11.2005 року між компанією «North American tactical aviation Inc.» та дочірнім підприємством ДК «Укрспецекспорт» – Державна госпрозрахункова зовнішньоторговельна та інвестиційна фірма «Укрінмаш», було укладено контракт № 4/86-К,  на купівлю літака-заправника ІЛ-78.

(Іл-78 N78RХ на території НАРПу, 2010 рік)

Додатком №1 до Контракту передбачено для продажу літак «ІЛ-78» у складі:

– планер Airframe, заводський номер 0083487598;

– двигун D-30КР-2, заводський номер 03053048702033;

– двигун D-30КР-2, заводський  номер 03053048702063;

– двигун D-30КР-2, заводський номер 03053038802050;

– двигун D-30КР-2, заводський номер 03053028602061;

– ВСУ ТА-64, заводський номер 6236А035 .

Загальна вартість літака складала 650000,00 доларів США .

21.11.2005 року продавцем та покупцем підписано додаткову угоду №1 до Контракту, відповідно до якої було перебачено виконання в Україні комплексу ремонтно-відновлювальних робіт на літаку в об`ємі виконання регламентних робіт (за формою Ф6) на літаку, продовження міжремонтного строку служби планера та його агрегатів, продовження міжремонтного ресурсу двигунів та їх агрегатів, виконання ремонту агрегатів заправки УПАЗ-1, капітального ремонту допоміжної силової установки ТА-6А, а також гарантійне обслуговування літака в країні кінцевого споживача на суму 985680,00 дол. США.

08.02.2010 року компанія IL78-2 LLC придбала всі права на літак у попереднього власника компанії “North American tactical aviation Inc.” (США).

08.12.2015 року комісією у складі завідувача сектору погашення заборгованостей ДПІ у Корабельному районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області, директора ТОВ «АРМЕТ» , начальника цеху № 1 ДП «НАРП», відносно зазначеного літака складено акт № 2 опису, попередньої оцінки і передачі на відповідальне зберігання вантажів, що переходять у власність держави. За цим актом майно, перелічене в ньому, прийнято на відповідальне зберігання начальником цеху № 1 ДП «НАРП». Тобто ДФС вживалися заходи по оберненню літака у державну власність з огляду на неможливість встановити власника.

27.12.2017 року між компанією «GOLD CRAFT FZE» та компанією IL 78-2 LLC був укладений договір купівлі-продажу вказаного літака за 200000 (двісті тисяч) доларів США.

22.06.2018 року компанія “GOLD CRAFT FZE” звернулась до господарського суду Миколаївської області із позовом до Головного управління ДФС у Миколаївській області, в якому просила визнати за позивачем право власності на літак.

20.11.2018 року до суду від третьої особи компанії “North American tactical aviation Inc.” надійшла позовна заява до Головного управління ДФС у Миколаївській області, компанії “GOLD CRAFT FZE”, в якому третя особа просить визнати за нею право власності на спірний літак.

Таким чином, наявність права власності на спірний літак заявляли компанії “GOLD CRAFT FZE” та  “North American tactical aviation Inc.”

31.05.2019 року суд зобов’язав цих учасників надати для огляду у судовому засіданні оригінали письмових доказів, якими вони обґрунтовують набуття права власності на спірний літак та обладнання (договори, акти, платіжні документи, тощо).

Ухвалу суду компанією “GOLD CRAFT FZE” було виконано, надано для огляду у судовому засіданні оригінали письмових доказів, які запитувалися судом.

На виконання ухвали суду компанією “North American tactical aviation Inc.” оригіналів письмових доказів, які запитувалися судом, надано не було.

Оскільки надані компанією “GOLD CRAFT FZE” документи не містили проставленого апостиля уповноваженого органу Сполучених штатів Америки, 01.08.2019 року суд відмовив компанії у задоволенні позову.

08.09.2020 року Південно-західний апеляційний господарський суд вказане вище рішення скасував та визнав за Компанією «GOLD CRAFT FZE» (Об`єднані Арабські Емірати) право власності на літак «ІЛ-78», заводський (серійний) номер 0083487598 та на обладнання, що міститься на ньому: двигун Д-30КП-2, серійний номер 03053048702033; двигун Д-30КП-2, серійний номер 03053048702063; двигун Д-30КП-2, серійний номер 03053038802050; двигун Д-30КП-2, серійний номер 03053028602061; двигун ТА-6А, серійний номер 6236А035; УПАЗ-1 система дозаправлення паливом у повітрі, серійний номер 04-005, УПАЗ-1 система дозаправлення паливом у повітрі, серійний номер 05-006, УПАЗ-1 система дозаправлення паливом у повітрі, серійний номер 3488318.

Варто зазначити що це був один із двох Іл-78, які замовила американська компанія у 2005 році.

Щодо іншого Іл-78.

02 вересня 2005 року між заводом «НАРП» та  ДГ31Ф «Укршмаш” був укладений рамковий договір №4/142-Д і додаткові угоди до нього відповідно до умов яких завод “НАРП” зобов’язався виконати комплекс робіт з передпродажної підготовки літака Іл-78, заводський №0083485558.

23 травня 2006 року літак Іл-78, заводський №0083485558 реєстраційний номер N78GF перетнув державний кордон України, вилетівши до кінцевого експлуатанта «North AmericanTactical Aviation Inc.» у Сполучені Штати Америки.

В подальшому вказаний борт був перепроданий американській компанії Air Support Systems, яка в свою чергу передала його в оренду компанії Tactical Air Defense Services.

(Іл-78 N78GF, аеропорт Сойєр, 2018 рік)

За деякими даними, декілька років після продажу літака, його обслуговуванням займались спеціалісти з “НАРПа”, доки в 2009 році під час приземлення в аеропорту Сойєр (штат Мічіган) для дозаправки 5 українців затримали за порушення міграційного законодавства США.

В період 2010-2012 років літак був зареєстрований за компанією TEMCO INDUSTRIES INC.

У січні 2015 року проводились його тестування. На даний час знаходиться в аеропорту Сойєр (штат Мічіган) та зареєстрований за MERIDICAN INC.

Recently Published

»

Польський досвід переозброєння на F-16

Польський досвід переозброєння на F-16 ...

»

В Каневі для гелікоптерів H145 побудують ангари

23 вересня 2020 року Центр ...

»

Болгарія: ремонт літаків радянського виробництва та закупівля F-16

Болгарські повітряні сили на даний ...

»

Переозброєння авіації: досвід країн Східної Європи

В статті наведено огляд процесу ...

»

Графік доставки гелікоптерів H125, H145 та H225

22 жовтня 2020 року до Контракту про ...

»

До України прибули перші два гелікоптери H145

22 жовтня 2020 року до Києва із Донавюрта ...

»

Авіатори ДСНС планують закупити додаткові водозливні пристрої для гасіння пожеж

15 жовтня 2020 року Спеціальний ...

»

Іл-78, який не побачив Америку

11.11.2005 року між компанією «North American ...

»

Роз’яснення щодо відшкодування державі відрахованими курсантами та звільненими офіцерами витрат, пов’язаних з їхнім утриманням

03 вересня 2020 року видання ...