The New Stuff

Укриття для літаків


Візія Повітряних сил передбачає, що у мирний час з метою економії ресурсів авіація має базуватися на 5 – 6 авіаційних базах, що дозволить зменшити експлуатаційні витрати на заходи бойової підготовки та виконання завдань з охорони повітряного простору. Особлива увага при цьому має бути приділена переобладнанню та сертифікації аеродромів, забезпеченню їх здатності приймати та забезпечувати польоти авіаційної техніки країн-партнерів, забезпеченню безпеки і живучості авіаційної техніки на землі, живучості і здатності до швидкого відновлення інфраструктури авіаційної бази в цілому.

Водночас для забезпечення маневру, оперативної гнучкості і живучості має утримуватися до 15 – 20 оперативних аеродромів (авіаційних комендатур), здатних до негайного прийняття літаків і вертольотів та забезпечення їх бойового застосування, що дозволить в особливий період провести розосередження авіаційної техніки та її перебазування на загрозливих напрямам.

Тут же варто зазначити, що така кількість баз постійного базування визначена із розрахунку кількості авіатехніки (як зазначено у Візії – орієнтовна потреба 72 – 108 багатоцільових винищувачі). Тобто за рахунок наявності багатофункціонального літака зменшиться кількість бригад тактичної авіації, оскільки не буде бригад бомбардувального чи штурмового профілю.

Названа кількість баз багато кого злякала. однак навіть починаючи із 2014 року наша авіація здебільшого  не є розосередженою, а перебуває на своїх базових аеродромах, окрім бойового чергування.

Одним із елементів переозброєння на нову техніку іноземного виробництва є перебудова інфраструктури аеродромів, що  також передбачається у Візії.

На даний момент наша авіаційна техніка зберігається у залізобетонних укриттях (однак вони є і використовуються на 2-3 аеродромах), майданчиках-“обваловках” із П-подібним насипом із землі (літак частково захищений від уламків боєприпасів та захищений від дощу та снігу шматком брезенту). Об’єктивно така система зберігання не підійде для тих же F-16.

(Літаки десятиліттями зберігаються на відкритих майданчиках)

Добрим прикладом для України може стати Польща, де для експлуатації F-16 в Познані та Лаську були збудовані нові залізобетонні укриття (розосереджені по аеродрому), а також укриття безпосередньо на ЦЗП (в одну лінію), які можуть захистити літак від деяких видів боєприпасів, метеорологічних явищ, забезпечити комфортніші умови праці авіаційного персоналу, а також запуск літака в самому укритті.

Фото з Познання та Ласька.

(F-16 вирулує із укриття на ЦЗП в Познані. Фото hashko_sciazko)

(укриття розосереджені по ділянках аеродрому. фото http://agg.pl/)

(укриття для 16 F-16 на ЦЗП в одній лінії)

(крім укриттів були побудовані і адміністративні будівлі)

Також можна зазначити, що на деяких аеродромах агресора побудовані або будуються укриття для авіатехніки.

(аеродром Коренівськ, РФ)

Крім того, на аеродромах поблизу зони ООС доцільно використовувати габіони, які зможуть захистити авіаційну техніку від уламків боєприпасів.

(вертолітний майданчик із стіною з габіонів у Луганській області)

Recently Published

»

Роз’яснення щодо відшкодування державі відрахованими курсантами та звільненими офіцерами витрат, пов’язаних з їхнім утриманням

03 вересня 2020 року видання ...

»

МіГ-25ПДС надійшов до авіаційного музею в Полтаві

Нещодавно до Музею важкої ...

»

Виготовлено другий Н145 для України

На заводі Airbus Helicopters в Донавюрті ...

»

Експонат Ан-26Ш в Луганську

Як повідомляє Український мілітарний ...

»

Оголошено тендер на закупівлю гальмівних парашутів для МіГ-29 та Су-27

01 липня 2020 року військова частина А0215 ...

»

Планується постачання авіаційних запчастин для сервісного центру гелікоптерів в Ніжині

30 червня 2020 року Державне ...

»

Встановлено причину аварії Л-39, яка відбулась 02 липня 2019 року

Із судового рішення в Єдиному ...

»

ДБР розслідує крадіжку блоків МіГ-29 у Львові.

Як вбачається із Єдиного державного ...

»

Су-17М4Р надійшов до авіаційного музею в Полтаві

02 червня 2020 року до Музею важкої ...