The New Stuff

Укриття для літаків


Візія Повітряних сил передбачає, що у мирний час з метою економії ресурсів авіація має базуватися на 5 – 6 авіаційних базах, що дозволить зменшити експлуатаційні витрати на заходи бойової підготовки та виконання завдань з охорони повітряного простору. Особлива увага при цьому має бути приділена переобладнанню та сертифікації аеродромів, забезпеченню їх здатності приймати та забезпечувати польоти авіаційної техніки країн-партнерів, забезпеченню безпеки і живучості авіаційної техніки на землі, живучості і здатності до швидкого відновлення інфраструктури авіаційної бази в цілому.

Водночас для забезпечення маневру, оперативної гнучкості і живучості має утримуватися до 15 – 20 оперативних аеродромів (авіаційних комендатур), здатних до негайного прийняття літаків і вертольотів та забезпечення їх бойового застосування, що дозволить в особливий період провести розосередження авіаційної техніки та її перебазування на загрозливих напрямам.

Тут же варто зазначити, що така кількість баз постійного базування визначена із розрахунку кількості авіатехніки (як зазначено у Візії – орієнтовна потреба 72 – 108 багатоцільових винищувачі). Тобто за рахунок наявності багатофункціонального літака зменшиться кількість бригад тактичної авіації, оскільки не буде бригад бомбардувального чи штурмового профілю.

Названа кількість баз багато кого злякала. однак навіть починаючи із 2014 року наша авіація здебільшого  не є розосередженою, а перебуває на своїх базових аеродромах, окрім бойового чергування.

Одним із елементів переозброєння на нову техніку іноземного виробництва є перебудова інфраструктури аеродромів, що  також передбачається у Візії.

На даний момент наша авіаційна техніка зберігається у залізобетонних укриттях (однак вони є і використовуються на 2-3 аеродромах), майданчиках-“обваловках” із П-подібним насипом із землі (літак частково захищений від уламків боєприпасів та захищений від дощу та снігу шматком брезенту). Об’єктивно така система зберігання не підійде для тих же F-16.

(Літаки десятиліттями зберігаються на відкритих майданчиках)

Добрим прикладом для України може стати Польща, де для експлуатації F-16 в Познані та Лаську були збудовані нові залізобетонні укриття (розосереджені по аеродрому), а також укриття безпосередньо на ЦЗП (в одну лінію), які можуть захистити літак від деяких видів боєприпасів, метеорологічних явищ, забезпечити комфортніші умови праці авіаційного персоналу, а також запуск літака в самому укритті.

Фото з Познання та Ласька.

(F-16 вирулує із укриття на ЦЗП в Познані. Фото hashko_sciazko)

(укриття розосереджені по ділянках аеродрому. фото http://agg.pl/)

(укриття для 16 F-16 на ЦЗП в одній лінії)

(крім укриттів були побудовані і адміністративні будівлі)

Також можна зазначити, що на деяких аеродромах агресора побудовані або будуються укриття для авіатехніки.

(аеродром Коренівськ, РФ)

Крім того, на аеродромах поблизу зони ООС доцільно використовувати габіони, які зможуть захистити авіаційну техніку від уламків боєприпасів.

(вертолітний майданчик із стіною з габіонів у Луганській області)

Recently Published

»

Супер Пуми ДСНС тренуются гасити пожежі

Як вбачається із відео, яке ...

»

Румунський досвід переозброєння на F-16

25 березня 2021 року Румунія отримала ...

»

Доукомплектування H225 для Національної гвардії України: перелік обладнання

Як повідомляється на сайті ...

»

Пілотний проект з аеромедичної евакуації

18 січня 2021 року на сайті МОЗ України ...

»

Польський досвід переозброєння на F-16

Польський досвід переозброєння на F-16 ...

»

В Каневі для гелікоптерів H145 побудують ангари

23 вересня 2020 року Центр ...

»

Болгарія: ремонт літаків радянського виробництва та закупівля F-16

Болгарські повітряні сили на даний ...

»

Переозброєння авіації: досвід країн Східної Європи

В статті наведено огляд процесу ...

»

Графік доставки гелікоптерів H125, H145 та H225

22 жовтня 2020 року до Контракту про ...