The New Stuff

Історія одного літака: Іл-76МД 76413


Іл-76МД бортовий (реєстраційний) номер 76413, серійний номер 1013407215 побудований у серпні 1991 року на заводі в Ташкенті. Є одним із найновіших Ілів у складі ЗС України.

Свою службу під бортовим (реєстраційним) номером СССР-78853 почав в Узині, де базувався 409 авіаційний полк літаків заправників.

В 1992 році змінив бортовий (реєстраційний) номер на UR-76413.

(RIAT 1998. На фюзеляжі видно зафарбовану ділянку, де містився логотип «Busol Airline». Фото Phil Blinkhorn)

З 1993 по 1997 році літак перебував у користуванні авіакомпанії «Busol Airline». Будучи в «Busol Airline» отримав ліврею із синьо-жовтою смугою вздовж фюзеляжу, як і декілька інших бортів компанії (UR-76412, UR-76415. UR-76680, UR-76682).

В 1997 повернувся до складу ЗС України та до 2001 року базувався у Кривому Розі в складі 363 ВТАП. А після його розформування ввійшов до складу 25 ВТАП (нині – 25 БрТрА) в Мелітополі.

(Мелітополь, 2002 рік. Фото Jakob L. Dahlgaard)

З 1997 року в складі ЗС України борт активно залучався до польотів за межі України.

Літак забезпечував участь української делегації на авіашоу RIAT у Великій Британії в 1997 та 1998 роках, TIAD в Туреччині у 2001 році, Leuchars Air Show у Великій Британії в 2003 році, SIAD в Словаччині у 2004 році,  CIAF в Чехії у 2017 році, CIAF в Чехії та Danish Air Show в Данії у 2018 році.

В 2010, 2011, 2013 роках 76413 виконував місії в рамках українсько-данської операції «Північний сокіл» із перевезення пального та вантажів із авіабази Туле на станцію «Норд» в Гренландії.

76413 залучався до військових навчань на території України в різні роки, а інколи і за кордоном, а саме в 2015 році до міжнародних навчань «Trident Juncture» в Іспанії.

(Приземлення в Альбасете (Іспанія). Фото Rami Khanna-Prade)

З весни 2014 року активно використовувався для перевезення вантажів та особового складу в рамках АТО, в тому числі здійснюючи приземлення в аеропортах Луганськ та Донецьк.

(Виліт з Донецька. 31 травня 2014 року)

За період своєї служби виконував  рейси за межі України із перевезення різноманітної військової техніки, озброєння.та інших вантажів.

Крім того, 27 грудня 2017 року 76413 здійснив перевезення із Харкова до Києва звільнених заручників. Така ж місія була виконана 29 грудня 2019 року.

(Зустріч звільнених заручників. 27 грудня 2017 року)

08 січня 2020 року борт разом із українською групою спеціалістів здійснив виліт в Іран. 19 січня 2020 року доставив з Ірану тіла загиблих українців рейсу збитого літака «Міжнародних авіаліній України» рейсу PS752.

(Перебування в Ірані. Січень 2020 року. Фото з мережі)

Таким чином, герой статті має насичену історію і його чекатиме ще не одна місія в інтересах держави.

(Одеса, 2020 рік. Фото Сергія Смолєнцева)

Уточнення та доповнення до статті вітаються.

Recently Published

»

Польський досвід переозброєння на F-16

Польський досвід переозброєння на F-16 ...

»

В Каневі для гелікоптерів H145 побудують ангари

23 вересня 2020 року Центр ...

»

Болгарія: ремонт літаків радянського виробництва та закупівля F-16

Болгарські повітряні сили на даний ...

»

Переозброєння авіації: досвід країн Східної Європи

В статті наведено огляд процесу ...

»

Графік доставки гелікоптерів H125, H145 та H225

22 жовтня 2020 року до Контракту про ...

»

До України прибули перші два гелікоптери H145

22 жовтня 2020 року до Києва із Донавюрта ...

»

Авіатори ДСНС планують закупити додаткові водозливні пристрої для гасіння пожеж

15 жовтня 2020 року Спеціальний ...

»

Іл-78, який не побачив Америку

11.11.2005 року між компанією «North American ...

»

Роз’яснення щодо відшкодування державі відрахованими курсантами та звільненими офіцерами витрат, пов’язаних з їхнім утриманням

03 вересня 2020 року видання ...