The New Stuff

Постачання українських військових літаків до США


В даній статті вирішили згадати про українські військові літаки, які в період 2005-2009 рр. були продані приватним компанія в США.

Іл-78 – с/н 0083485558, б/н UR-76759, 1988 р. вип., службу починав в Узині. Сучасна реєстрація –  N78GF.

02 вересня 2005 року між заводом «НАРП» та  ДГ31Ф «Укршмаш” був укладений рамковий договір №4/142-Д і додаткові угоди до нього відповідно до умов яких завод “НАРП” зобов’язався виконати комплекс робіт з передпродажної підготовки літака Іл-78, заводський №0083485558.

(Миколаїв, 2006 рік)

23 травня 2006 року літак Іл-78, заводський №0083485558 перетнув державний кордон України, вилетівши до кінцевого експлуатанта «North AmericanTactical Aviation Inc.» у Сполучені Штати Америки.

(аеропорт Сойєр, 2016)

В подальшому вказаний борт був перепроданий американській компанії Air Support Systems, яка в свою чергу передала його в оренду компанії Tactical Air Defense Services.

За деякими даними, декілька років після продажу літака, його обслуговуванням займались спеціалісти з “НАРПа”, доки в 2009 році під час приземлення в аеропорту Сойєр (штат Мічіган) для дозаправки 5 українців затримали за порушення міграційного законодавства США.

В період 2010-2012 років літак був зареєстрований за компанією TEMCO INDUSTRIES INC.

У січні 2015 року проводились його тестування.

(аеропорт Сойєр, 2018)

На даний час знаходиться в аеропорту Сойєр (штат Мічіган) та зареєстрований за BANK OF UTAH TRUSTEE.

Крім цього борту, був проданий та фактично не доставлений до США Іл-78 с/н 0083487598, але встиг отримати американську реєстрацію N78RX.

МіГ-29УБ

Борт 64 –  с/н 50903014896, 1989 р. вип., належав 642 Гв.ВАП (Вознесенськ). Доставлений в США у 2008 році. В 2009 році відновлено льотну придатність. Має реєстрацію N29UB.

З 2011 року знаходиться в музеї м. Еверетт “Flying Heritage & Combat Armor Museum”.

Інколи здійснює польоти.

Борт 30 – с/н 80003001024, 1986 р. вип, службу почав в Івано-Франківську у 145 ВАП (потім 114 ВАП). Має реєстрацію N229XX.

У 2008 році демілітаризований літак був проданий до США компанії AIRUSA INC. (QUINCY IL). У травні того ж року отримав американську реєстрацію N229XX. Польоти у США не здійснював. Знаходиться в одному з ангарів регіонального аеропорту в Куінсі. Детальніше в окремій статті.

Борт 37 – с/н 80003003127, 1986 р. вип., експлуатувався в ДНВЦ (аеродром Кіровське). Дата продажу не відома. однак в США борт надійшов в кінці 2007 року, а в січні 2008 року він отримав американську реєстрацію N129XX

В 2010 році здійснив перший політ у США. В 2012 році отримав новий камуфляж.

Має реєстрацію N129XX, зареєстрований за компанією Air Usa Inc. Знаходиться в Куінсі.

Виставлений на продаж за $4.650 млн.

Су-27УБ

Борт 61 – с/н 96310408027, 1988 р. вип., проходив службу в 100 КВАП (Саки), потім у 831 ВАП (Миргород). У 2007 році пройшов передпродажний ремонт у Запоріжжі. В 2008 році доставлений до США.  Отримав американську реєстрацію N132SU. Покупцем було приватне підприємство Meridican Inc. Вартість літака – 36 025 612,19 грн.

Оскільки при перевезенні Су-27УБ був розібраний, його довелося збирати на місці. Для цього в Рокфорд була направлена група технічних спеціалістів від ЗДАРЗ “Мігремонт”. Збірка була закінчена в 2009 році.

Згідно з інформацією Pride Aircraft, перші польоти на Су-27 в Рокфорді відбулись у грудні 2009 року після численних перевірок.

Борт 66 – с/н 96310418210,  1990 р. вип., проходив службу у 831 ВАП (Миргород). Разом з бортом 61 пройшов у 2007 році ремонт, демілітаризацію та в 2008 році доставлений “Русланом” в США. Отримав американську реєстрацію N131SU. Здійснював польоти в США в 2009 році.

Варто зазначити, що з великою ймовірністю саме ці два Су-27УБ були в 2005 році внесені до Переліку військового майна Збройних сил, яке може бути відчужено.

Подальша доля бортів точно не відома. За одними чутками їх викупив відставний генерал USAF , за іншими – що через підставну фірму обидві спарки потрапили до Повітряних сил США, де над ними ставлять досліди, проводять порівняльні повітряні бої чи випробування америкаських систем ППО.

Су-25УТГ 

Борт 42 – с/н 28670 (перший серійний Су-25УТГ), 1990 р. вип. У 1993 році переданий до ДНВЦ (аеродром Кіровське). В 2011 році проданий в США.  Знаходиться в аеропорту Ріно (штат Невада).

(Кіровське, 2009 рік)

Л-39.

Кількість не визначена. Перебувають у власності різних приватних компаній.

За інформацію та деякі фото дякуємо спільноті “Су-27 України”

Recently Published

»

Святкові заходи до Дня Повітряних сил ЗСУ у Василькові

В першу неділю серпня ...

»

+1 Cу-27 після ремонту

16 липня 2019 року на ЗДАРЗ ...

»

Наші на RIAT 2019

З 19 по 21 липня 2019 року на авіабазі ...

»

“Біла книга 2018”: авіація

31 травня 2019 року на сайті ...

»

Завершилась цьогорічна операція “Північний сокіл 2019”

18 квітня 2019 року до України ...

»

У 40 БрТА проходить випробування французький захисний авіаційний шолом

Як повідомляється в черговому ...

»

Підписано договір на капітальний ремонт Мі-14

05 квітня 2019 року між ДП “КАЗ ...

»

Посилення обороноздатності: +1 Су-25М1

Нещодавно в соціальних мережах ...

»

ПАТ “Мотор Січ” здійснило ремонт Мі-24П ЗСУ

27 березня 2019 року у соціальних ...