The New Stuff

Завершився десятий “Північний сокіл”


06 травня 2018 року до Борисполя повернувся військово-транспортний літак ПС ЗСУ Іл-76МД борт 76683, який залучався до щорічної спільної українсько-данської операції “Північний сокіл”.

(Прибуття в Бориспіль. Фото прес-служби Командування ПС ЗСУ)

Суть операції полягає в перевезенні пального та інших вантажів з авіабази Туле на військово-наукову станцію Норд у північносхідній Ґренландії, що розташована за 1700 км на північ від полярного кола та за 924 км від Північного полюса.

(Мітки на карті – авіабаза Туле (Пітуффік) та станція “Норд”)

Слід зазначити, що “Північний сокіл” проводиться щорічно, починаючи з 2009 року. В 2009 році операція називалась “Козаки на кризі”. Таким чином цьогоріч це ювілейний десятий “Північний сокіл”.

Практично за неповний місяць військові льотчики налітали більше ста годин, було здійснено більше 25 місій, що склало понад 50 рейсів з авіабази ВПС США “Туле” на данську полярну станцію “Норд” на острові Гренландія. При цьому перевезено 718 588 літрів пального у внутрішніх баках літака та понад 25 тон іншого вантажу.

(Іл-76МД в Борисполі. Фото Ігор Лесів)

Як повідомив керівник операції,  щодня здійснювалось по два рейси. Польоти дуже ускладнювали обмежена видимість, безорієнтирна місцевість, магнітне схилення, віддаленість запасних аеродромів, швидка зміна метеорологічних умов, а також складне обслуговування авіаційної техніки та обмежена кількість навігаційних засобів.

Згідно Меморандуму про взаєморозуміння між Міністерством оборони України та Міністерством оборони Королівства Данія стосовно операції “Північний сокіл” Данська Сторона покриває всі витрати на пальне, використане у зв’язку з проведенням операції. Українська Сторона покриватиме всі витрати  на  мастила  і  гідравлічні рідин.

(Фото з попередніх операцій)

Варто зазначити, що в 2017 році було перевезено біля 720 тис. л.  пального, наліт склав біля 120 годин, оплата Україні за проведену операцію склала близько $600 тис.

Ефектний зліт з Ольборга (Данія) під час перельоту до авіабази Туле.

Recently Published

»

Польський досвід переозброєння на F-16

Польський досвід переозброєння на F-16 ...

»

В Каневі для гелікоптерів H145 побудують ангари

23 вересня 2020 року Центр ...

»

Болгарія: ремонт літаків радянського виробництва та закупівля F-16

Болгарські повітряні сили на даний ...

»

Переозброєння авіації: досвід країн Східної Європи

В статті наведено огляд процесу ...

»

Графік доставки гелікоптерів H125, H145 та H225

22 жовтня 2020 року до Контракту про ...

»

До України прибули перші два гелікоптери H145

22 жовтня 2020 року до Києва із Донавюрта ...

»

Авіатори ДСНС планують закупити додаткові водозливні пристрої для гасіння пожеж

15 жовтня 2020 року Спеціальний ...

»

Іл-78, який не побачив Америку

11.11.2005 року між компанією «North American ...

»

Роз’яснення щодо відшкодування державі відрахованими курсантами та звільненими офіцерами витрат, пов’язаних з їхнім утриманням

03 вересня 2020 року видання ...