The New Stuff

Історія одного літака: Іл-76МД б/н 76683


Іл-76МД борт 76683, виготовлений на Ташкентському авіазаводі 29 березня 1986 р. Службу почав в 369 ВТАП (військово-транспортний авіаційний полк) в м. Джанкой.

(Джанкой, сер. 1990-их. рр.)

В середині 1990-их. рр. перебував в експлуатації авіакомпанії «Veteran», яка базувалась в Джанкої.

На початку 2000-их. рр. літак ввійшов до складу 25 гв. ВТАП (в подальшому – 25 БрТрА (бригада транспортної авіації), в м. Мелітополь.

В 2011 р. прибув для капітального ремонту на Миколаївський авіаційно-ремонтний завод.

(Початок ремонту. Миколаїв 2011 р.)

Після ремонту борт 76683 отримав сірий камуфляж та написи жовтого кольору «Збройні сили України» на правому борту та «Ukrainian Armed Forces» на лівому борту.

До Мелітополя літак повернувся в січні 2014 р.

(Переліт з Миколаєва в Мелітополь після ремонту. Січень 2014 р.)

З початком агресії з боку Російської Федерації, вказаний Іл-76МД активно використовувався для перевезення військових, техніки, озброєння та інших вантажів. Здійснював приземлення в аеропортах Луганськ та Донецьк.

13 червня 2014 року  приземлився в Луганську. Як відомо, першим успішно приземлився  борт 76683, другий борт був збитий, третій розвернувся.

(76683 в аеропорту м. Луганськ, літо 2014 р.)

76683 після розвантаження техніки та особового складу перерулив на стоянку аеропорту, де навколо нього було розміщено аеродромну техніку, з метою захисту літака від пошкодження під час обстрілів.

У з’язку з катастрофою борту 76777, для 76683 була заборона на виліт та як літак також могли збити, тому борт продовжував знаходитись в Луганському аеропорту.

Через тиждень, 21 червня 2014 р.,  коли погодні умови погіршилися, при сильному боковому вітру та хмарності було прийнято рішення про виліт.

(Аеропорт м. Луганськ. Червень 2014 р.)

Екіпаж запустив перший двигун та почав руління в напрямку злітної смуги, потім запустили решту двигунів. Від моменту запуску першого двигуна до відриву від смуги пройшло близько 3 хвилин 20 секунд. На максимальних режимах літак набрав висоту та взяв курс на Мелітополь.

30 листопада 2016 р. Президент України підписав указ №529/2016 про присвоєння імені Олександра Бєлого (командира борту 76777) літаку Іл-76МД (бортовий номер 76683). У зв’язку з цим на літак нанесли іменний напис «Олександр Бєлий» по лівому борту та «Oleksandr Belyi» по правому борту.

Протягом 2015-2017 рр. активно використовувався під час військових навчань, зокрема для десантування військової техніки. Варто згадати і про відпрацювання приземлення на грунтову злітно-посадкову смугу.

В травні 2015 р. літак залучався до операції з евакуації українських громадян зі столиці Непалу.

(Після завершення місії в Непал. Фото Anton Jankovoy)

В серпні 2017 р. разом з парою Су-27 здійснив проліт на низькій висоті в рамках відзначення Дня Повітряних сил ЗСУ над аерородмом Гавришівка (Вінниця)

Протягом квітня-травня 2018 р. борт 76683 брав участь в щорічній спільній українсько-данській операції “Північний сокіл”.

(Повернення з Гренландії. Фото прес-служби Командування  ПС ЗСУ)

Відео приземлення на грунт.

Recently Published

»

Польський досвід переозброєння на F-16

Польський досвід переозброєння на F-16 ...

»

В Каневі для гелікоптерів H145 побудують ангари

23 вересня 2020 року Центр ...

»

Болгарія: ремонт літаків радянського виробництва та закупівля F-16

Болгарські повітряні сили на даний ...

»

Переозброєння авіації: досвід країн Східної Європи

В статті наведено огляд процесу ...

»

Графік доставки гелікоптерів H125, H145 та H225

22 жовтня 2020 року до Контракту про ...

»

До України прибули перші два гелікоптери H145

22 жовтня 2020 року до Києва із Донавюрта ...

»

Авіатори ДСНС планують закупити додаткові водозливні пристрої для гасіння пожеж

15 жовтня 2020 року Спеціальний ...

»

Іл-78, який не побачив Америку

11.11.2005 року між компанією «North American ...

»

Роз’яснення щодо відшкодування державі відрахованими курсантами та звільненими офіцерами витрат, пов’язаних з їхнім утриманням

03 вересня 2020 року видання ...