The New Stuff

Історія одного літака: МіГ-29УБ б/н 02 (20)


Наприкінці 1991 року Міністерство оборони України уклало угоду з канадським бізнесменом Кліффордом Філдсом про проведення турне кращих українських військових льотчиків на українських військових літаках МіГ-29.

4 квітня 1992 року Міністр оборони України Костянтин Морозов підписав наказ «Про організацію і підготовку національної команди ВПС України до участі в авіашоу в травні-вересні 1992 року в Канаді і США.

Цими літаками, стали МіГ-29УБ б/н 02, с/н , 1990 р. випуску та МіГ-29 б/н 01 зі складу тодішнього 114 винищувального авіаційного полку м. Івано-Франківськ, (в середині 1991 114 винищувальний авіаційний полк перебазувався  до м. Івано-Франківська з Чехії та фактично був об’єднаний зі 145 винищувальним авіаційним полком, який до 1991 року базувався в м. Івано-Франківську).

В турне приймали участь льотчики: Кондауров В., Коваль М., Россошанський В., Головань О., Солошенко В.

Для проведення авіашоу на Львівському авіаремонтному заводі на вказаних винищувачах було нанесений камуфляж в кольори національного прапору України.

8 травня 1992 року Ан-124 «Руслан», прийнявши на борт два літаки, МіГ-29 та МіГ-29УБ і членів української делегації, стартував до Канади.

За час перебування в Північній Америці українські пілоти провели більше 30 виступів у 20 містах, зокрема в  Канаді: Едмонтон, Віндзор, Чатман, Лондон, Абботсфорд, Трентон,  Альберта; США: Оклахома Сіті (Оклахома), Сент-Луїс (Міссурі), Скрентон (Пенсільванія),Рокфорд (Ілліноїс), Майнот (Північна Дакота),  Спокен (Вашингтон),Колумбус (Огайо),  Лінкольн (Небраска), Солт Лейк Сіті (Юта), Мохаве (Каліфорнія). Загальний наліт становив 103 години.

4 листопада 1992 року  українська делегація на Ан-124 повернулась в Україну.

«Спарка» 02 залишилась в Івано-Франківську та стала «робочою конячкою» авіаційного полку, а потім бригади тактичної авіації.

Станом на 1998 рік борт ще був в синьо-жовтому камуфляжі, однак бортові номери стали синього кольору.

(Івано-Франківськ, 1998 р. Фото з мережі)

На початку 2000-их. рр. (за деякими даними 2003 р.) МіГ-29УБ б/н 20 відправився на завод у Львів, де отримав стандартний для франківської бригади на той момент зелено-сірий камуфляж.

(Івано-Франківськ, 2000-ні рр. Фото з мережі)

В 2007 році вказаний літак знову був на львівському заводі. Після ремонту його пофарбовали в стандартний сіро-голубий камуфляж ЛДАРЗу.

Потім літак приймав участь в різноманітних навчаннях авіації, зокрема «Взаємодія 2010», «Адекватне реагування 2011», «Перспектива 2012» на базі аеродрому Бельбек.

(Бельбек, 2012 р. Фото Chris Lofting)

Враховуючи відсутність достатньої кількості справних літаків у 114 БрТА на той момент, борт №20 активно використовувався під час польотів у бригаді.

Згідно наявних фото з мережі, відомо, що цей літак деякий час знаходився в Дніпрі у 2014 році під час активної фази АТО, однак відомості про його бойові вильоти відсутні.

З 2015 року літак зник з поля зору та ймовірно очікує черги на капітальний ремонт.

Інформація зібрана з відкритих джерел. Уточнення та доповнення вітаються.

Recently Published

»

Румунський досвід переозброєння на F-16

25 березня 2021 року Румунія отримала ...

»

Доукомплектування H225 для Національної гвардії України: перелік обладнання

Як повідомляється на сайті ...

»

Пілотний проект з аеромедичної евакуації

18 січня 2021 року на сайті МОЗ України ...

»

Польський досвід переозброєння на F-16

Польський досвід переозброєння на F-16 ...

»

В Каневі для гелікоптерів H145 побудують ангари

23 вересня 2020 року Центр ...

»

Болгарія: ремонт літаків радянського виробництва та закупівля F-16

Болгарські повітряні сили на даний ...

»

Переозброєння авіації: досвід країн Східної Європи

В статті наведено огляд процесу ...

»

Графік доставки гелікоптерів H125, H145 та H225

22 жовтня 2020 року до Контракту про ...

»

До України прибули перші два гелікоптери H145

22 жовтня 2020 року до Києва із Донавюрта ...