The New Stuff

Останній з могікан.


У вересні 2013 року на території Миколаївського авіаційно-ремонтного підприємства «НАРП» знаходилось 2 Ту-95МС ВПС України (с/н 100211732386 та 1000212733144, 1987 року виготовлення, б/н 95 та 31) та 1 Ту-142МК ВМФ РФ (№1801, б/н 62).

(Супутниковий знімок за 01 вересня 2013 року)

Щодо Ту-95МС.

23.05.1992 у Лісабоні представниками України підписано Протокол до Договору між Союзом Радянських Соціалістичних Республік і Сполученими Штатами Америки про скорочення й обмеження стратегічних наступальних озброєнь (Лісабонський протокол), відповідно до якого Україна прийняла на себе зобов’язання за вказаним Договором як одна із держав-правонаступниць колишнього СРСР.

Між Україною і Сполученими Штатами Америки 25.10.1993 укладено Угоду щодо надання допомоги Україні в ліквідації стратегічної ядерної зброї, а також запобігання розповсюдженню зброї масового знищення, та, з метою забезпечення виконання вказаної Угоди, розпорядженням Президента України від 14.05.1998 затверджено Комплексну програму поетапного скорочення та ліквідації розташованих в Україні стратегічних авіаційних комплексів ТУ-95МС, ТУ-160, відповідно до якої в Україні передбачалася утилізація та ліквідація літаків типу ТУ-95МС як стратегічних авіаційних комплексів, призначених для застосування ядерної зброї.

Водночас, Комплексна програма містила завдання щодо переобладнання двох стратегічних бомбардувальників ТУ-95МС вартістю понад 65 000 000,00 грн. з колишніх важких бомбардувальників у літаки – розвідники, у зв’язку із чим Міноборони необхідно було розробити відповідну конструкторську і технологічну документацію та здійснити переобладнання зазначених літаків, на що за рахунок коштів державного бюджету передбачалося фінансування у 2001 – 2003 роках у розмірі 1 600 000 доларів США.

Крім цього, було визначено право України на володіння квотою на нерозгорнуті стратегічні наступальні озброєння, а також утримання переобладнаних важких бомбардувальників типу ТУ-95МС.

На виконання умов зазначеної Концепції та Комплексної програми два стратегічні бомбардувальники ТУ-95МС (заводські номери 100211732386 та 1000212733144, 1987 року виготовлення) направлені до «НАРП» для їх переобладнання в розвідувальні літаки «екологічний патруль», за допомогою яких планувалось здійснення контролю радіаційного та хімічного стану повітря на території України.

(Ту-95МС, Миколаїв, 2005 рік)

Проте, службовими особами Міністерства оборони України було включено зазначені літаки до Переліку військового майна Збройних Сил України, що підлягає відчуженню, який був затверджений в 2011 році.

Затвердження Переліку надало можливість здійснити у 2013 році Міністерством оборони України відчуження двох важких стратегічних бомбардувальників ТУ-95МС за договором, укладеним 10.06.2013 ДП «Спецтехноекспорт», яке 12.06.2013 продало їх ТОВ «Авто-Трейд Україна» за 4 106 000, 00 грн.

У зв’язку з цим слідчим відділом Головної військової прокуратури Генеральної прокуратури України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42016000000000617 від 13.07.2015.

Судячи зі супутникових знімків один Ту-95МС був реалізований в період 2013-2014 років. Про те, чи він був утилізований на місці чи розукомплектований та вивезений не відомо. На даний час на території НАРП знаходиться один Ту-95МС в розукомплектованому стані.

Крім того, слід зазначити, що в березні 2014 року на інтернет-аукціоні Ebay був виставлений на продаж один Ту-95МС з оголошеною вартістю 3 млн. дол. США.

Щодо Ту-142МК.

Як відомо, «НАРП» здійснював ремонт літаків Ту-142.

В 1998 році МО РФ підписало договір з «НАРП» на ремонт п’яти літаків Ту-142МР/МК №2025, 2007, 1801, 3015, 3011. В подальшому, додатковою угодою, літак № 1801 було виключено з ремонту.

(Ту-142МК с/н  1801)

Літак № 1801 був оформлений в квітні 1996 року Миколаївською митницею в митному режимі «тимчасове ввезення» з метою проведення ремонту на території ДП МАЗ «НАРП».

До 1998 року на ньому був проведений ремонт частини обладнання та агрегатів.

В 2006 році за позовом «НАРП» судом було стягнуто з МО РФ 723 225 тис. рос. рублів в дохід державного бюджету України за проведені роботи на літаку.

В 2010 році Миколаївська митниця зобовязала директора «НАРП» до 01.06.2010 року вивезти літак за межі митної території України або подати документи для проведення митного контролю та митного оформлення товару в митний режим, що допускається до літака.

Протягом 2010 року проходили переговори щодо викупу ЧФ РФ цього літака, однак, через стислий термін до закінчення строку тимчасового ввезення товару, «Нарп» та власник літака не встигли укласти договір купівлі продажу.

(Ту-142МК та Ту-95МС, Миколаїв 2005 рік)

Таким чином з 1996 по 2013 рік цей борт знаходився на території «НАРП» в розукомплектованому стані. На супутниковому знімку, датованому вереснем 2014 року, літак вже відсутній. Тож на межі 2013-2014 рр. його  ймовірно утилізували.

Щодо літаків за №2025, 2007, 3015, 3011, то в 2003 році суд стягнув з МО РФ заборгованість за їх ремонт по договору від 1998 року в сумі 82 252 698 рос. рублів. В 2004-2005 рр. заборгованість була погашена і 4 Ту-142 відправились в РФ.

Фото Ту-95МС:

(Ту-95МС, Миколаїв 2017 рік)

Recently Published

»

Святкові заходи до Дня Повітряних сил ЗСУ у Василькові

В першу неділю серпня ...

»

+1 Cу-27 після ремонту

16 липня 2019 року на ЗДАРЗ ...

»

Наші на RIAT 2019

З 19 по 21 липня 2019 року на авіабазі ...

»

“Біла книга 2018”: авіація

31 травня 2019 року на сайті ...

»

Завершилась цьогорічна операція “Північний сокіл 2019”

18 квітня 2019 року до України ...

»

У 40 БрТА проходить випробування французький захисний авіаційний шолом

Як повідомляється в черговому ...

»

Підписано договір на капітальний ремонт Мі-14

05 квітня 2019 року між ДП “КАЗ ...

»

Посилення обороноздатності: +1 Су-25М1

Нещодавно в соціальних мережах ...

»

ПАТ “Мотор Січ” здійснило ремонт Мі-24П ЗСУ

27 березня 2019 року у соціальних ...